Lucie Rybková | Přirozený rozvoj osobnosti | Osobní kouč

JAK SE DOSTAT ZPĚT DO FORMY

Nevím jak vy, ale s prázdninovým rozvolněním se stále nemůžu dostat zpět do cvičebního tempa. Listopad a Vánoce na krku, a tak jsem zapátrala v paměti, co mi během minulého roku pomohlo dostat se do formy a sepsala si na lednici seznam, který mě pomůže vrátit se do dobré kondicebez které nemůžu fungovat. Po operaci páteře u mě totiž bolesti zad nastupují již po týdenní nečinnosti... 

 

CO (MI) FUNGUJE:

  1. Nečekat na Nový rok, na nový měsíc, nový týden, prostě už na nic nečekat a začít teď hned. Lepší tisíckrát začít než začátek neustále odsouvat a na něco se vymlouvat. To nikam nevede.
  2. Nechtít zázraky na počkání, ba naopak přestat vnímat čas a nechat se příjemně překvapovat postupnými výsledky. Zvyšovat zátěž postupně a mít na paměti, že zdraví je vždy na prvním místě.
  3. Uvědomit si za čím jdu a nenechat se zblbnout retušovanými fotkami z časopisů a reklamy, které ve mně akorát vyvolávají pocity nedostatečnosti. Tak si raději na lednici nebo na tapetu mobilu lípnu vlastní fotku, kde mám pocit, že mi to fakt sluší, to je ta nejlepší motivace.
  4. Seženu si sparing partnera a řeknu o svém úmyslu spřízněným duším, které vím, že mě podpoří, případně se i rádi zapojí. Spolu je lepší než sama.
  5. Používám selský rozum. Žádný nesmyslný diety nebo zázračný pilule. Když spojím pravidelný pohyb, vyvážený jídelníček, dostatek neslazených tekutin, odpočinek a spánek, mám vyhráno.
  6. Udělám si reálnou představu o tom, co budu dělat a stanovím si min. a max. limity. Sleduju můj pocit a ne „čisilka“ na váze.
  7. Přestává občasné pití slazených nápojů, když je chuť (a ta se vždy najde) a hlídám si, abych denně vypila min 2l tekutin
  8. Myslím dopředu, co budu jíst. Dodržuji pravidelnost v jídle, nakupuji a vařím zdravě, nejlépe dle sezónní nabídky a na co mám chuť. Jím dostatečně velké porce, které mě zasytí, a také pak nemám chutě na sladké nebo potřebu se dojídat. Zapojím celou rodinu, zdravě jíst a mlsat, prospěje celé rodině, ne jenom mě. 
  9. Sportuji pro radost, ne pro výsledek. Vždycky, když jsem se pachtila za nějakým, často nereálným výsledkem, viz. bod 3, byla jsem z toho akorát ve stresu. V momentě, kdy jsem výsledky vyměnila za radost, začala se mi postava měnit doslova před očima, přestaly mě bolest záda a cítila jsem se fit.
  10. Odpočívám fyzicky i mentálně a dopřávám si dostatek spánku. Když jsem ve stresu, přibírám na váze, mám oslabenou imunitu, blbou náladu, a ještě ke všemu nevím, co bych „spltla“.

 

A v neposlední řadě vynechám alkohol, protože: jedna sklenka sem, jedna sklenka tam, sklenky kam se podívám…:))